Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Το πηδάλιο της Ελλάδας είναι σε στιβαρά χέρια.Σταμάτης Κάρμαντζης για Αντώνη Σαμαρά



«Θα είμαι παρών όσο θέλει ο Θεός και οι άνθρωποι»



                      


  Καλεσμένος στην εκπομπή του ΑΝΤ1 Αιγαίου «Χωρίς φόβο, αλλά με πάθος»  με τον Κ. Κυδώνη, ήταν την περασμένη εβδομάδα ο Περιφερειακός Σύμβουλος της παράταξης «ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ» κ. Σταμάτης Κάρμαντζης, γνωστός στη χιακή κοινωνία για την πολυετή ενασχόλησή του με τα κοινά, από το 1990 ως Δημοτικός Σύμβουλος Ομηρούπολης, Νομαρχιακός Σύμβουλος το 1994 και το 1998, ενώ το 2004 ανέλαβε το Λιμενικό Ταμείο μέσα από εκλογή, όπου παράμεινε για 7 χρόνια στην άμισθη θέση του Προέδρου .
Στη συνέχεια ως Περιφερειακός Σύμβουλος, ο κ. Κάρμαντζης ήταν ο πρώτος σε σταυρούς προτίμησης όχι μόνο στη Χίο, αλλά σε όλο  το Αιγαίο και από όλους τους συνδυασμούς, ενώ η πλέον πρόσφατη φορά που έθεσε τον εαυτό του στη διάθεση των πολιτών ήταν ως υποψήφιος βουλευτής της Ν.Δ. στις εκλογές  της 6ης Μαΐου 2012.
Σχολιάζοντας  τα αποτελέσματα των Περιφερειακών εκλογών ο κ. Κάρμαντζης ανέφερε πως ένιωσε «σαν ηττημένος πρωταθλητής», καθώς  ο συνδυασμός   του δεν κατάφερε να κερδίσει τη δεύτερη Κυριακή, ενώ ο ίδιος συγκέντρωσε περισσότερες ψήφους (400)  ακόμη και από τον  πρώτο υποψήφιο της Λέσβου, η οποία είναι διπλάσια σε πληθυσμό. Στις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές ο κ. Κάρμαντζης  έχασε οριακά και δήλωσε για άλλη μία φορά «σεβαστό το αποτέλεσμα, σεβαστή η ετυμηγορία των συμπατριωτών μας. Είμαι ευγνώμων για την αγάπη την  οποία επέδειξε ο κόσμος στο πρόσωπό μου και θέλω να πω ότι τιμώ αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι πίστεψαν σε μένα, αλλά τιμώ και εκείνους που για διάφορους λόγους  εκείνη την περίοδο είχαν μια διαφορετική άποψη προς το πρόσωπό μου. Στη Δημοκρατία πρέπει να δεχόμεθα τις επιλογές των συμπολιτών μας. Εγώ, λοιπόν, τιμώ και εκείνους που για διάφορους λόγους εκείνη την περίοδο έκριναν ότι δεν θα έπρεπε  να στηρίξουν τη δική μου υποψηφιότητα».
Ο κ. Κάρμαντζης δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν  είναι επαγγελματίας πολιτικός, έχει μια διαδρομή με πολλά ένσημα στη ζωή του, ενώ ξεκίνησε την εργασιακή του πορεία από τα 11 του χρόνια. Όπως ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά, «η λέξη πολιτικός μου κακοφαίνεται. Είναι εμπλοκή , είναι προσφορά, είναι υπηρεσία στο κοινωνικό σύνολο. Η εμπλοκή μου με τα κοινά μου στέρησε σημαντικούς οικονομικούς πόρους , διότι όχι μόνο  δεν πήρα, έδωσα. Παραμέλησα τη δουλειά μου για πολλά χρόνια, θα μπορούσα για παράδειγμα να ασχολούμαι 100% με το αντικείμενο της εργασίας μου, ενώ ασχολούμαι με το 20, με 30 ή με το 15%».
Όσον αφορά αυτούς που τον πίκραναν και τον πολέμησαν, επικαλείται τη ρήση  «ουδείς αγνωμωνέστερος  του ευεργετηθέντος»  και συνεχίζει «τι έχει μείνει μέσα μου; Κακία όχι. Δεν είμαι κακός άνθρωπος . Δεν μπορώ να ανταποδώσω αυτό που κάνει ο άλλος με κακό τρόπο. Βαθύτατη πικρία υπάρχει, διότι είμαι κομμάτι της κοινωνίας, δεν μπορώ να νιώσω τον εαυτό μου διαφορετικά. Άλλωστε στις βουλευτικές εκλογές είχα δηλώσει προεκλογικά ότι όραμά μου και στόχος μου, επειδή δεν είμαι επαγγελματίας της πολιτικής, είναι να φέρω το βουλευτικό αξίωμα στην υπηρεσία του πολίτη. Αυτό ήταν και αυτό είναι το όραμά μου. Και όχι μόνο, είχα δηλώσει ότι πίσω από τους αριθμούς-εγώ δεν αγαπώ τους αριθμούς, αγαπώ τους ανθρώπους- υπάρχουν οι άνθρωποι και μάλιστα είχα δηλώσει ότι όταν ευημερούν οι αριθμοί  δυστυχούν οι άνθρωποι. Βλέπω με χαρά από τη μία, αλλά με λύπη από την άλλη- διότι άλλο να υπάρχει υποκρισία και φαρισαϊσμός και άλλο αληθινή θέση- ότι σήμερα οι πάντες μιλούν για τον άνθρωπο, ότι πίσω από τους αριθμούς υπάρχει ο άνθρωπος. Προεκλογικά  τι έλεγε ο Σταμάτης Κάρμαντζης; Και όχι μόνο τότε και πριν και τώρα και πάντα. Καθημερινά καταθέτω την ψυχούλα μου, γιατί το χρειάζεται η κοινωνία. Η κοινωνία θέλει χέρια απλωμένα, όλους αυτούς οι οποίοι υπηρετούν, είτε στον Α΄είτε στον Β΄βαθμό είτε στο Κοινοβούλιο είτε οπουδήποτε αλλού, να αισθάνονται υπηρέτες του κοινωνικού συνόλου, να αποφασίζουν και να λένε εγώ είμαι κοσμοκαλόγερος της προσφοράς στην κοινωνία και στην πολιτική και αποφασίζουν, εάν θέλουν να είναι επαγγελματίες το ξεκαθαρίζουν για να ξέρει και ο κόσμος».
Ο κ. Κάρμαντζης επίσης δηλώνει ότι δεν είναι οπαδός του συστήματος, αλλά οπαδός της κοινωνίας, λέγοντας χαρακτηριστικά, «για να φθάσω εδώ, την ψυχή μου στο διάβολο δεν την εκχώρησα και δεν είμαι διατεθειμένος να το κάνω. Αν την είχα εκχωρήσει ενδεχομένως αυτή την ώρα να ήμουν ψηλά ή πιο ψηλά ή κάπου αλλού. Ήταν συνειδητή επιλογή. Έτσι πορεύτηκα στη ζωή μου, έτσι θα πορευτώ ό,τι και να γίνει. Δεν αλλάζω τον εαυτό μου, δεν αλλάζω την ψυχή μου, δεν αλλάζω την καρδιά μου, δεν αλλάζω αυτό που νοιώθω για τον άνθρωπο, τον συνάνθρωπο. Είμαι κομμάτι της κοινωνίας, μ’ αρέσει να είμαι εκεί και να παλεύω με την καθημερινότητα, να παλεύω με τον πόνο…».
Αναφερόμενος στον Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά και στις προσπάθειες που καταβάλει, ο κ. Κάρμαντζης αναφέρει τα εξής: «Ο Αντώνης Σαμαράς δίνει τον νυν υπέρ πάντων αγώνα  μέσα από όλη αυτή την καταστροφή  την οποία παρέλαβε, αυτά τα τρομακτικά αδιέξοδα. Μπορεί κανείς, αν θέλετε, να του καταλογίσει και αρνητικά στοιχεία, όμως είναι γεγονός ότι και ο ίδιος θα ήθελε κάποια άλλα πράγματα ενδεχομένως, σύμφωνα με τις εκλογικές του εξαγγελίες, όμως προσπαθεί το πλοίο το οποίο παρέλαβε, να το οδηγήσει σε ασφαλές λιμάνι. Ένα πλοίο το οποίο είχε ρήγματα τεράστια. Και  ένα πλοίο το οποίο έχει τρομακτικά ρήγματα, φυσικά το πρώτο που σκέφτεται εκείνος που το ταξιδεύει είναι ότι θα βουλιάξουμε και θα χάσω το πλοίο, θα χάσω  και το πλήρωμα, θα χάσω τα πάντα. Σκέφτεται να το οδηγήσει σε ένα ασφαλές λιμάνι, να κερδίσει χρόνο, για να μπορέσει τελικά να αναστηλώσει σιγα σιγά την πατρίδα του. Είναι πολύς ο πόνος που απλώνεται στην κοινωνία και βέβαια, κακά τα ψέματα, δεν επαρκεί ο ίδιος από μόνος του. Είναι ένας άνθρωπος, ο οποίος πραγματικά παλεύει για τη σωτηρία της πατρίδος. Δεν είναι εύκολη η κατάσταση, βλέπουμε τι γίνεται καθημερινά. Θέλει βοήθεια και ο ίδιος από τον περίγυρό του.  Αυτή την ώρα υπάρχει μια συγκυβέρνηση, αντιλαμβάνεστε ότι οι ισορροπίες  είναι πάρα πολύ λεπτές και πάρα πολύ δύσκολες. Βεβαίως, υπάρχουν τα μνημόνια, υπάρχει η Ε.Ε., υπάρχει το Δ.Ν.Τ., βλέπουμε ότι τελικά βρισκόμαστε σε μία κατάσταση που δεν ξέρει κανείς πού να γύρει το κεφάλι του. Αισιοδοξώ ότι θα τα καταφέρει. Θα τα καταφέρει και πιστεύω ότι από ένα σημείο και μετά αυτό το οποίο ο ίδιος εκφράζει και  διακηρύττει, ότι μέσα απ’ την ανάπτυξη θα αλλάζει τελικά η πατρίδα όψη, γιατί εάν δεν έχουμε αυτή την εξέλιξη κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος για το πού θα φτάσουμε. Κλείνω λέγοντας ότι είναι σε στιβαρά χέρια το πηδάλιο της Ελλάδας αυτή την ώρα».
 Όσον αφορά το φλέγον θέμα του Νέου Κεντρικού Λιμένα Χίου, ο κ. Κάρμαντζης επεσήμανε ότι μεγάλα κρουαζιερόπλοια ήλθαν στο νησί μας όταν εκείνος ανέλαβε πρόεδρος του λιμενικού ταμείου με τις βελτιώσεις που έγιναν στον υπάρχοντα λιμένα και κατάφεραν μαζί με τη Λιμενική  Επιτροπή να εντάξουν τη Χίο σαν κουκίδα στο χάρτη της κρουαζιέρας. Φυσικά , κατά τον κ. Κάρμαντζη δεν έφθανε μόνο αυτό, έπρεπε να υπάρξει και συνέχεια. Επειδή κάποια περίοδο  θεωρήθηκε ότι αντιπάλευε τον νυν Δήμαρχο, Πολύδωρο Λαμπρινούδη, που τότε ήταν στο Νομαρχιακό σχεδιασμό , ο κ. Κάρμαντζης δηλώνει ρητά ότι δεν τον αντιπάλευε, εξηγώντας «ξεκίνησε για να γίνει το νέο λιμάνι. Εγώ εκείνη την περίοδο έβλεπα ότι θα πάει πολύ μακριά. Έψαχνα μία λύση , χωρίς να έχω υποχρέωση  γιατί δεν ήμουν Νομάρχης, δεν ήμουν Δήμαρχος».
Στη συνέχεια ο κ. Κάρμαντζης αναφέρθηκε στην πρόταση  για αξιοποίηση του υπάρχοντος λιμένα που είχε καταθέσει το 2006(!). Μέσα από τιτάνιο αγώνα  ανατέθηκε στον  καθηγητής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου στο εργαστήριο  λιμενικών έργων  κ. Σαμψών Αζοράκο η σύνταξη προμελέτης, η οποία έδινε λύση στο υπάρχον λιμάνι, με δημιουργία 25 στρ. χερσαίου χώρου, προβλήτα για τεράστια κρουαζιερόπλοια, μαρίνα εσωτερικά για 350 σκάφη, παράλληλα με δύο κτίρια τα οποία θα ήταν τελωνείο- χημείο, αίθουσα επιβατών κ.λ.π. Το κόστος του όλου εγχειρήματος τότε ανερχόταν γύρω στα 14.000.000 €. Τότε ο κ. Κάρμαντζης προσπάθησε να μετατρέψει αυτές τις προμελέτες σε οριστικές μελέτες, αναζητώντας την υποστήριξη της πολιτείας. «Η πολιτεία το απεδέχθη και πιστεύω να θυμάται ο κόσμος ποιοι εμπόδισαν και φρέναραν αυτή την ιστορία. Αυτή την ώρα θα είχαμε αυτό το λιμάνι ανακατασκευασμένο με προδιαγραφές και βεβαίως , μακάρι να κάνουμε όχι ένα, δύο λιμάνια και τρία αεροδρόμια. Όμως βλέπετε  που φθάσαμε. Τώρα φθάσαμε σε αδιέξοδο», είπε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι πριν  ένα χρόνο στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όταν τέθηκε θέμα για το νέο λιμάνι, ψήφισε υπέρ, αποδεικνύοντας ότι δεν είναι εμπόδιο στο σχεδιασμό. Ο κ. Κάρμαντζης βλέπει ότι τώρα είναι έως και αδύνατον η κατασκευή του νέου λιμανιού, έχουμε χάσει 3-4 χρόνια από την πρόταση την οποία κατέθεσε  και θα μπορούσε να έχει λειτουργήσει και να έχει ολοκληρωθεί και ξαναγυρίζουμε ψάχνοντας τι μπορεί να γίνει στο υπάρχον λιμάνι, ενώ αναφέρθηκε  στην αποσιώπηση της μελέτης σε όλες τις συναντήσεις που έγιναν σχετικά με το θέμα.
Αναφερόμενος στο έργο –σφραγίδα της θητείας του ως πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, τα  πεζοδρόμια της Λεωφόρου Αιγαίου ο κ. Κάρμαντζης  εξέφρασε την ελπίδα ότι θα προχωρήσει και το υπόλοιπο τμήμα, το οποίο θα δώσει άλλη όψη στην προκυμαία της Χίου. «Είναι όλα έτοιμα, τα πάντα και οι μελέτες είναι έτοιμες και είναι και οικονομικό έργο. Το έργο το οποίο έχει ήδη γίνει είναι 4.500 τ.μ. και στοίχισε γύρω στις 370.000 €. Είναι 4.500 τ.μ., έχει μάρμαρα, είναι έργο φθηνό, ποιοτικό και αποτελεσματικό», ανέφερε ο κ. Κάρμαντζης.
Τέλος ο κ. Κάρμαντζης, ερωτηθείς για τα σχέδιά του στις επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις , έδωσε την εξής απάντηση: « Στην πολιτική κατ’ αρχήν ποτέ μη λες  ποτέ. Το λέω πρώτα για ‘μένα και μετά για όσους ακούν . Όταν οι άνθρωποι σχεδιάζουν, ο Θεός χαμογελά και μπορεί  κανείς να αντιληφθεί  ότι ίσως σκέφτεται τι κάνετε ανόητοι…. Εγώ δηλώνω ότι είμαι και θα είμαι παρών όσο θέλει ο Θεός και ο κόσμος , οι συνάνθρωποί μου, οι Χιώτισσες και οι Χιώτες. Αγαπώ τον τόπο μου, είμαι εδώ, εδώ θα τελειώσει η ζωή μου, έχω την έγνοια και την αγάπη της προσφοράς και θα την έχω όσο έχει νερό το μάτι μου- για να το πω με απλή ορολογία- θα είμαι παρών όσο θέλει ο Θεός και οι άνθρωποι»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου